To nye Cat læssemaskiner med serviceaftale giver ro i maven

0
To nye Cat læssemaskiner med serviceaftale giver ro i maven
Distriktschef Niels Hansen, Zeppelin (tv) overdrager de to nye Cat læssemaskiner til teknisk chef, Niels Opstrup, Strøjer Tegl

Købet af de to Cat læssemaskiner 972MXE med serviceaftale betyder, at Strøjer Tegl kan koncentrere sig om virksomhedens kerneforretning.

At maskinerne også bringer en væsentlig brændstofbesparelse og en højere produktivitet med sig, er et ekstra plus.  

– Caterpillar har nok den bedste serviceaftale på markedet. Det er også en af de tungtvejende grunde til, at vi valgte Caterpillar, siger teknisk chef, Niels Opstrup, Strøjer Tegl.

Mindre CO2 i produktionen
Maskinernes lave brændstofforbrug bidrager til, at Strøjer Tegl´s CO2 aftryk reduceres. Helt i tråd med firmaets politik på miljøområdet.

Det har spillet en afgørende rolle for os, at Cat maskinerne har det laveste energiforbrug, som man kan få i branchen og med så lave emissioner, som man overhovedet kan opnå. De passer godt ind i den grønne profil, som vores virksomhed profilerer sig på, siger teknisk chef Niels Opstrup, Strøjer Tegl.

De to nye læssemaskiner er en yderligere udvidelse af Cat maskinparken, der i forvejen også tæller en Cat dozer og Cat gravemaskine.

– Vi vil gerne samle maskinerne under det samme mærke, siger Niels Opstrup.

Produktionskæden skal holdes stram
Strøjer Tegls samlede produktion er helt afhængig af, at hvert eneste led i produktionskæden fungerer. Forsinkelser eller nedbrud det ene sted, får hurtigt konsekvenser andre steder i produktionen.

– Cat vurderer vi til at være de mest driftssikre og pålidelige maskiner på markedet, siger Niels Opstrup.

Læssemaskinerne kører effektivt 10 timer om dagen og flytter omkring 400 ton ler hver dag.

Maskinførernes mening er vigtig
Inden Strøjer Tegl besluttede sig for at investere i de ny maskiner, interviewede man maskinførerne.

– I maskinførernes øjne er Cat ”Rolls-Royce” inden for læssemaskiner. Det spiller en væsentlig rolle, at vores maskinførere er tilfredse med de maskiner, de kører i, siger Niels Opstrup.

Zeppelins produktspecialist med til at give en hjælpende hånd
Da maskinerne kort tid efter leveringen sættes i produktion, er det vigtigt, at maskinførerne hurtigt lærer maskinen at kende. Derfor stod Zeppelins produktspecialist Jakob Kristensen klar til at tage maskinførerne i hånden for at give dem den bedst mulige start.

Produktspecialist Jakob Kristensen, Zeppelin hjælper maskinførerne hurtigt igang

Der er ingen poster